Как да бъдем в добра форма без да ходим на фитнес? Възможно ли е?

Снимка: amazonaws.com

Не вярвам да има човек, който да не иска да изглежда добре и да бъде в добра форма. Има много различни причини, поради които нямате възможност да ходите на фитнес. Може би, защото ви идва скъпичко, не ви е удобно, срам ви е, или нямате достатъчно време.

Въпросът е как да придобиете и да запазите добра форма без да ходите на фитнес?

Ходене, ходене, ходене: Ходенето е най-лесният и прост начин за поддържане на тялото в добра форма. Единственото, което ви трябва са чифт удобни обувки и желание. Оставяйте по-често колата и тръгвайте пеш. Ходенето намалява натрупания стрес и напрежение.

Повечето хора не осъзнават, че ходенето тренира цялото тяло, не само краката. А, ако ходите бързо желаните резултати ще бъдат явни още по-скоро.

Ако имате куче разходката става още по-приятна. А, и то ще ви стимулира да потичвате и да вървите по-бързо.

И нека не забравяме правилото за 10-те хиляди крачки на ден. Японските учени са установили, че 10 000 крачки на ден са достатъчни за постигане на добра форма и поддържане на здравословно тегло.

Изкачване на стълби: Изкачването на стълби е перфектното упражнение, което може да се тренира винаги и навсякъде.

Степерът е любим фитнес уред на много хора, но истината е, че едно обикновено стълбище върши същата работа, въпреки, че не е толкова модерно. Изкачването на стълби е една много добра кардио тренировка, която служи освен за развиване на мускули, но и за сваляне на излишните килограми.

Опитайте да изкачвате стълбите възможно най-бързо, така ще изгорите повече калории. Внимание! Избягвайте взимането на 2 или повече стъпала, защото така увеличавате риска от контузии! Също така можете да добавите и малки тежести, които да направят тренировката още по-сериозна.

Плуване: Ползите от плуването са толкова много, че трябва да отделим цяла статия само за тях, но тъй като темата ни е за добрата форма ще наблегнем на тази част.

Плуването е един от най-добрите възможни начини за нормализиране и коригиране на телесната маса. Плуването подобрява гъвкавостта на тялото и за разлика от фитнеса, където трябва да тренирате всяка област отделно, то тренира почти цялото тяло.

Плуването, също така сваля напрежението и повишава тонуса. То укрепва мускулите, увеличава мускулната маса и развива едно здраво и красиво тяло.

Освен това, плуването излиза доста по-евтино от тренировката във фитнеса.

Набирания, лицеви опори и клекове: Комбинацията от тези три упражнения прави една пълна тренировка на тялото.

Набиранията ще ви помогнат да оформите красиво тяло, като заедно с това ще увеличите неговата сила, докато лицевите опори са страхотни за тренирането на гърди, рамене, корем и трицепси. Клековете работят за квадрицепсите, прасците и коремните мускули.

Снимка: amazonaws.com

Спортове: Разбира се, за тях е нужно свободно време, но има ли желание има и начини. И въпреки че за повечето спортове се изискват някакви финанси, те отново са по-малко от това, което бихте дали във фитнеса.

Физическите спортове като футбол, тенис, бокс, хокей, планинско колоездене или обикновеното такова са едни чудесни начини за горене на калории и поддържане на добра форма.

Йога: Йога става все по-популярна в България и по света. И въпреки, че преди време тренирането на йога е било привилегия само за някои хора, днес всеки желаещ може да се възползва от това, което тя ни предлага.

Йога дава здраве, гъвкаво и елегантно тяло, балансира функциите на организма. Упражненията в йога развиват всички мускулни групи.

Накратко йога практиката нормализира всички функции на организма, тонизира и укрепва двигателния апарат, а специалните дихателни упражнения увеличават количеството и качеството на жизнената сила, хармонизират тялото и ума, укрепват имунната система и още.

Танци: Танците не са само забавление и страст, а и един забавен начин да изваете хубаво тяло и да го запазите. Танците имат не само физически, но и психически ползи за здравето. Те подобряват състоянието на белите дробове и сърцето, като същевременно увеличават издръжливостта на организма.

Можете да танцувате вкъщи, в спалнята или всекидневната и пак да постигнете желаните резултати. Не е задължително да танцувате като професионалисти, за да имате положителни ефекти.

Здравословно хранене: Храненето е всичко! Не се ли храните здравословно, всичко останало губи смисъл. Храненето здравословно съвсем не значи да се подлагате на специални диети. Здравото тяло изисква перфектен баланс на хранителните вещества. Яжте повече плодове и зеленчуци, чисто месо и избягвайте бързата и вредна храна. Ако ви се яде чипс, направете си вкъщи!

Правилният избор на храна ще ви помогне да изглеждате и да се чувствате по-добре.

Ето, че не е длъжно да ходите на фитнес, за да бъдете в добра форма. Светът е един голям фитнес и тренировките дебнат зад всеки ъгъл.

 Радослав Сидеров
Facebook / Twitter

Моля, спазвайте правилата за писане на коментари! Можете да ги откриете в секцията "За нас".

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s