10 причини да избягвате газираните напитки

Американците остават една от водещите нации, които консумират най-голямо количество газирани напитки. Средният американец изпива приблизително 211 литра газирано годишно. Някои хора, дори признават, че пият повече газирани напитки (срещани и като soda, сода) от вода всеки ден, а други дори не пият вода, а само сода. Газираните напитки са мултимилиарден продукт и те съставляват една четвърт от всички консумирани в САЩ напитки.

Днес, държави като Норвегия, Саудитска Арабия, Германия, Белгия, Аржентина и Мексико съставляват десятката на държавите с най-голяма консумация на газирани напитки, заедно със САЩ, Чили, Уругвай и Боливия.

Тъй като милиони, ако не и милиарди, хора консумират сода всекидневно, е важно да се оцени как тя влияе върху здравето на човека. С малко изследвания, става ясно, че дори умерената консумация на сода може да бъде опасна.

Вижте 10 причини да не пиете газирани напитки:

1. Захар! – Един единствен кен с безалкохолна газирана напитка съдържа еквивалента на 10 супени лъжици захар. Това количество захар, особено в течна форма, вдига кръвната захар до небесата и предизвиква инсулинова реакция. С течение на времето, това може да доведе до диабет или инсулинова резистентност, да не говорим за наддаване на тегло и други здравни проблеми. Фирмите за газирани напитки са най-големият потребител на захар.

2. Фосфорна киселина – Газираните напитки съдържат фосфорна киселина, която пречи на способността на тялото да абсорбира калция и може да доведе до остеопороза, кариеси и омекване на костите. Фосфорната киселина също взаимодейства със стомашната киселина, забавя храносмилането и блокира усвояването на хранителните вещества.

Между другото, повечето от вас сигурно са чували, че кока колата може да премахва ръжда. Това се дължи именно на фосфорната киселина.

3. Изкуствени подсладители – В диетичните газирани напитки използват аспартам, като заместител на захарта, който всъщност е възможно да причини повече вреда. Аспартамът е свързан с почти сто различни здравословни проблеми, включително припадъци, множествена склероза, мозъчни тумори, диабет, емоционални разстройства и други. Диетичната сода също увеличава риска от метаболитен синдром, което причинява натрупване на мазнини в коремната област, висока кръвна захар и повишен холестерол.

4. Кофеин – В интернет е пълно с информация относно положителните ефекти от консуманцията на кофеин, но за вредните ефекти няма почти никаква. Според изследвания на клиника Мейо, повече от 4 чаши кафе причиняват ранна смърт. Консумацията на кофеин може да повиши кръвното налягане, увеличи риска от сърдечен удар сред младите, може да доведе до инконтиненция, безсъние, главоболие, лошо храносмилане, увреждане на слуха и т.н. Сред списъка с вредни ефекти има доста стресиращи такива. Кофеинът инхибира производството на колаген в кожата, влошава симптомите при менопауза, предизвиква по-силни сърдечни контракции, може да намали фертилитета при жените и още.

5. Вода – Водата, която се използва за направата на газираните напитки е обикновена чешмяна вода, която може да съдържа химикали като хлор, флуор и следи от тежки метали.

6. Затлъстяване – Изследователи от Харвард положитено свързват газираните напитки със затлъстяването. Проучването установява, че 12-годишните, които пият сода са по-склонни да страдат от затлъстяване, отколкото тези, които не употребяват. И за всяка доза сода консумирана дневно, рискът от затлъстяване се увеличава 1.6 пъти.

7. Екстра Фруктоза – Газираните напитки съдържат високофруктозен царевичен сироп (HFCS), който очевидно се прави от царевица. Повечето от тази царевица е генетично модифицирана, което няма нужда от повече обяснение. Също така, процесът на произвеждане на HFCS включва следи от живак, което причинява различни дългосрочни здравословни проблеми.

8. Липса на хранителни вещества – Газираните напитки нямат абсолютно никаква хранителна стойност. Не само, че са вредни, но тяхната употреба не води до поне един положителен ефект. Газираните напитки са неестествено вещество, което единствено вреди на организма.

9. Дехидратация – Поради високото съдържание на захар и кофеин в содата, тя дехидратира тялото и в продължение на дълъг период от време може да доведе до хронична дехидратация.

10. Вреди на зъбите – Редовната употреба на газирани напитки предизвиква кариеси, плака и пародонтоза. А и като се замислиш, че кока колата премахва ръжда…

Газираните напитки могат да имат добър вкус и със сигурност имат пристрастяващи свойства, но в крайна сметка, те не са здравословни и няма абсолютно никаква причина или оправдание за тяхната употреба. А, да заместите водата с газирано е най-голямата грешка, която можете да направите. Газираното не съдържа никакви хранителни вещества или полезни свойства, пълно е със захар и изкуствени добавки, което си е направо самоубийствена бомба.

Направете услуга на тялото си и спрете да го убивате!

Заглавна снимка: mercola.com
Информация: wellnessmama.com,
worldatlas.comcaffeineinformer.com

Автор: Радослав Сидеров
Социални мрежи: Facebook | Twitter | Google +
Харесайте Сетланс (България) във Facebook

Ако статията Ви е харесала, можете да ни подкрепите, като я споделите в социалните мрежи!

Advertisements

One thought on “10 причини да избягвате газираните напитки

Моля, спазвайте правилата за писане на коментари! Можете да ги откриете в секцията "За нас".

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s